Blogarchief

donderdag 15 mei 2008
Van de week werd me toch zo'n leuk idee aan de hand gedaan! Iemand vertelde me dat ze een tuinschriftje bijhoudt. Elk jaar een nieuw schriftje. Ze schrijft daar in op wanneer ze voor het eerst buiten konden zitten, wanneer ze de eerste keer merels met veertjes heeft zien vliegen; want dan wordt de laatste hand aan het nieuwe nestje gelegd, - wat ze geplant heeft met daarbij geschreven wanneer - en later hoe goed de plantjes het gedaan hebben. Ik vind dat echt een hartstikke leuk idee. Vooral omdat MM en ik 's winters niet meer weten wat er 's zomers allemaal staat en wáár, ga ik een tuinschrift maken. Ik neem zo'n grote. Idee 'plakboek' met een spiraal in de rug. Van de hele tuin ga ik foto's maken en van elke plek ga ik dan opschrijven wat er allemaal staat. Vooral ook alles wat we nu geplant hebben, hoe het heet en waar het staat. Wij zijn daar niet zulke keien in, in hoe de dingen allemaal heten. Maar we weten wel wat we mooi vinden:-) Bovendien speelt de vergeetachtigheid of 'ergens maar niet op kunnen komen' ook een behoorlijke rol tegenwoordig.
De struiken blijven 's winters natuurlijk gewoon staan, maar er is ook een heleboel dat onder de grond verdwijnt zoals Vrouwenmantel bijvoorbeeld, maar dat wel weer boven de grond komt in het voorjaar! Alle bollen en bolletjes die we her en der hebben staan, steken we allemaal uit en ruimen we op. Het staat allemaal al jaaaaren en de bollen zijn duidelijk uitgeput. Op bollen ben ik trouwens toch niet zo dol. Je hebt er relatief héél kort plezier van want 'hoelang bloeit 'n tulp nu helemaal', om vervolgens weken met de bladeren opgescheept te zitten. Ik wil alleen graag krokusjes en sneeuwklokjes in het gras, that's all. Nu hoop ik maar dat ik alles nog weet zodra ik aan het boek begin. Ik heb wel alle kaartjes van alle struiken en plantjes bewaard.


Vanmorgen vroeg nog wat foto's gemaakt. Deze zijn ook net 'uit'



Hoekje bij de vijver



De stokrozenzaadjes doen het ook heel goed



Hier weer een aanwaaisel tussen de rotsblokjes



Dit is het kleine vijvertje op het terras



Fijne avond allemaal!

Hi there^..^

Laat een reactie achter... Gemakkelijk reageren?

Plaats dan een vinkje bij anoniem en schrijf je reactie.

Onderteken in elk geval met je naam .

Ik ken verschillende mensen
die dezelfde voornaam hebben!

_____________________________

W.I.E ONLINE:

_____________________________

Voel je welkom op mijn weblog met totaal irrelevante kletspraat ter leringhe ende vermaeck. Gewoon gezellig even meelezen met een mok koffie onder handbereik en de voetjes op een stoel☺

In deze rechterkolom is heel veel te vinden:

dakdingen

gedichten/spreuken

interessante sites

kukelekuu

mopjes/filmpjes

recepten

spelletjes

vroegâh



Een link naar onze trouwfoto's en het bijzondere verhaal over de medaille

Een link naar m'n website waar heel veel te vinden is: lesjes voor beginners duizenden plaatjes downloads familiefoto's een nieuwspagina de Border Terrier
en nog veel meer...

M'n website: http://www.tanteloe.nl/



________________
Van toen...
________________
________________
Naar nu...
KLIK OP
DEZE BANNER...
www.een.nl
________________
Klik op 't plaatje
________________
Klik op 't plaatje
________________

________________

________________

Lichtje voor Ferdinand
Lichtje voor Hannie
Lichtje voor Riet
Lichtje voor Paul
________________

Steek hier zelf een kaarsje op
________________


Geef deze door aan iedereen die 'm gebruiken kan
________________

E-mailadres:
leoniedehaan@gmail.com

Ik reageer niet elke dag.
Helaas kan ik geen vragen meer beantwoorden vanwege de grote toevloed aan verzoeken.
Ik hoop op jullie begrip.
________________


Kaartje trekken? Klik op de kaart
________________
________________
De-Geeft-Goed-Gevoel-Knop

Klik op 't plaatje WorldWideBlessing!

________________


________________


Lekker radio luisteren...
________________



Neem 'm mee, zet 'm op je log

en geef het geluk door...
________________


Klik op 't plaatje
________________

________________