Blogarchief

vrijdag 16 mei 2008
Goeie genade. Ik kreeg de afgelopen weken steeds mailtjes van mensen die me vroegen waarom ze toch niets meer van me hoorden? Geen nieuwsbrief meer ontvingen? Kennelijk is het bij heel veel mensen niet 'aangekomen' dat ik daar een speciale groep voor heb opgericht bij Yahoo. De Tante Loe Groep. Nee, door lid te zijn van deze groep krijg je geen spam, maar mail door mij verzonden, werd vaak als spam gezién. Gewoon doordat er plaatjes en links naar andere sites in staan. Dus kreeg ik m'n mails iedere keer onverrichterzake terug. Geweigerd door de diverse providers omdat het spam zou zijn! Wanneer ik nu via Yahoo m'n mail verstuur, wordt dat óók vaak als spam gezien, maar het heeft voor mij het grote voordeel dat ik honderden mensen tegelijk één mail kan sturen in plaats van op de ouderwetse manier steeds 20 mensen een mailtje te sturen. Dat is arbeidsintensief als je zoals ik, naar honderden mensen een mailtje stuurt. Nu doe ik de mensen heel graag een plezier, want ik weet dat velen er naar uitkijken omdat ze door de mailtjes opgebeurd worden, maar als het gemakkelijker kan doe ik het graag wat gemakkelijker.

De hele groep mensen die zich nog niet hadden aangemeld, vandaag dus nog maar een keertje, en wat mij betreft voor de allerlaatste keer, een mailtje geschreven over de nieuwe groep. En het Snoepje van de Week. Wat heb ik me daarmee op de hals gehaald?
Meer dan tachtig mensen hebben zich vandaag aangemeld met kreten als 'we misten je al' en 'o wat fijn'. Hartstikke leuk dat enthousiasme, ik hoef me de komende dagen niet te vervelen
Nee dit is geen klacht hoor, ik vind het heel erg leuk en het regent bovendien.

Zoëven stond ik in de keuken kip te braden en ik realiseerde me opeens dat ik geloof ik nog nooit heb geschreven hoe wij graag onze kip eten. Dat komt zo, ik probeerde ooit de smaak na te apen van gemarineerde kipkluifjes die ik kant-en-klaar gekocht had. Dat is nooit gelukt, dit smaakt heel anders maar zeker niet minder lekker.

En het is zó simpel! Wat je nodig hebt is in de eerste plaats kip (duhh:-), in de tweede plaats sambal badjak van Koningsvogel (Nee getver geen Conimex!) en lekkere ketjap manis. Liefst een, die je bij vrijwel iedere Indische toko kunt kopen. Een witte plastic fles met een grote rode A erop. De voornoemde sambal is bruin en heerlijk zacht en zoetig van smaak. Zeker niet scherp zodat je niet meer proeft wat je eet.

Dit is het recept:

Een stukje boter in de pan smelten, kipdelen in de boter leggen en gas d'r op zou MM zeggen☺. (Vol gas dus). Zout naar smaak erover strooien en royaal paprikapoeder. Op elk kipdeel wat bruine sambal smeren met de bolle kant van een lepeltje, daarna ketjap erover sprenkelen. Intussen is alles goed heet dus kijk uit voor spatten! Alle kipdelen omdraaien en dezelfde litanie nog een keer. Weer het zout, paprikapoeder, sambal en ketjap. Ik doe er daarna wat koud water bij om het geheel af te blussen en anders bakt bovendien de ketjap erg aan. Een paar eetlepels kant-en-klare gefruite uitjes erover, flink lang laten sudderen op een héél klein pitje. Zeker wel 2 uren. De kip blijft dan heel mals en wordt zeer zeker niet droog. En probeer dan maar eens kip over te houden om te bewaren...


Mmmmmm wat lekkerrr...
Een heel fijn week-end, het onze begint NU!

Zo ziet de kip er na twee uren sudderen uit:

Voor de scherpe opmerkers: ja ik had twee pannen kip op het vuur. Een zwarte en een oranje. (Oranjese pan zeggen ze hier, dat klinkt meteen als een mooiere kleur:-)

Hi there^..^

Laat een reactie achter... Gemakkelijk reageren?

Plaats dan een vinkje bij anoniem en schrijf je reactie.

Onderteken in elk geval met je naam .

Ik ken verschillende mensen
die dezelfde voornaam hebben!

_____________________________

W.I.E ONLINE:

_____________________________

Voel je welkom op mijn weblog met totaal irrelevante kletspraat ter leringhe ende vermaeck. Gewoon gezellig even meelezen met een mok koffie onder handbereik en de voetjes op een stoel☺

In deze rechterkolom is heel veel te vinden:

dakdingen

gedichten/spreuken

interessante sites

kukelekuu

mopjes/filmpjes

recepten

spelletjes

vroegâh



Een link naar onze trouwfoto's en het bijzondere verhaal over de medaille

Een link naar m'n website waar heel veel te vinden is: lesjes voor beginners duizenden plaatjes downloads familiefoto's een nieuwspagina de Border Terrier
en nog veel meer...

M'n website: http://www.tanteloe.nl/



________________
Van toen...
________________
________________
Naar nu...
KLIK OP
DEZE BANNER...
www.een.nl
________________
Klik op 't plaatje
________________
Klik op 't plaatje
________________

________________

________________

Lichtje voor Ferdinand
Lichtje voor Hannie
Lichtje voor Riet
Lichtje voor Paul
________________

Steek hier zelf een kaarsje op
________________


Geef deze door aan iedereen die 'm gebruiken kan
________________

E-mailadres:
leoniedehaan@gmail.com

Ik reageer niet elke dag.
Helaas kan ik geen vragen meer beantwoorden vanwege de grote toevloed aan verzoeken.
Ik hoop op jullie begrip.
________________


Kaartje trekken? Klik op de kaart
________________
________________
De-Geeft-Goed-Gevoel-Knop

Klik op 't plaatje WorldWideBlessing!

________________


________________


Lekker radio luisteren...
________________



Neem 'm mee, zet 'm op je log

en geef het geluk door...
________________


Klik op 't plaatje
________________

________________