Blogarchief

maandag 19 mei 2008
Wat is de wereld toch klein nu er internet is. Vorige week vroeg Tina, een vrouw uit Nieuw Zeeland of ik voor haar aan een afbeelding kon komen van het Aap-Noot-Mies bord. Via Google was dat een fluitje van een cent. Wat ik ook zoek of wat ik ook wil weten: ik tik het in bij Google et voilà. Tina gaf me op haar beurt een site door van een Nederlandse vrouw die viereneenhalf jaar geleden is geëmigreerd naar Nieuw Zeeland, heel leuk om 'ns even op haar site rond te neuzen. Het eerst trof me de spreuk die zij bovenaan haar site heeft staan en die nu ook mijn weblog siert:

Een volk dat voor tirannen zwicht

zal meer dan lijf en goed verliezen

Dan dooft het licht...

(Hendrik Mattheus van Randwyk)

Dit is mijn antwoord op een regering die zich bij het minste of geringste uitput in excuses zodra een Nederlander zich kritisch uitlaat over een andere cultuur. Als dan ook nog 'n cartoonist wordt opgepakt en in de gevangenis gezet vanwege het maken van satirische cartoons dan krijg ik het daar wel een beetje benauwd van. Nog helemaal afgezien van de vraag of de betreffende cartoons wel zo leuk of zo smaakvol zijn, vind ik het op z'n zachtst gezegd rieken naar hetgeen in een dictatuur gebeurt...
Zo, dat zijn jullie niet van me gewend hè, zo'n kritisch geluid. Maar soms, heel soms, kan ik eenvoudig weg niet m'n ogen sluiten, niet m'n mond houden, dan wordt het me te gortig. En dat was nu.

Voorlopig is er altijd nog veel meer fijn dan mis, dus ik besluit met een foto van één van de bruine kipjes, die zitten vandaag 'eerste rang'


en een foto van een bloempot met zulke mooie blauwe bloempjes en margrietjes, zij aan zij.


Fijne dag allemaal en blijven lachen hoor. :-)

Hi there^..^

Laat een reactie achter... Gemakkelijk reageren?

Plaats dan een vinkje bij anoniem en schrijf je reactie.

Onderteken in elk geval met je naam .

Ik ken verschillende mensen
die dezelfde voornaam hebben!

_____________________________

W.I.E ONLINE:

_____________________________

Voel je welkom op mijn weblog met totaal irrelevante kletspraat ter leringhe ende vermaeck. Gewoon gezellig even meelezen met een mok koffie onder handbereik en de voetjes op een stoel☺

In deze rechterkolom is heel veel te vinden:

dakdingen

gedichten/spreuken

interessante sites

kukelekuu

mopjes/filmpjes

recepten

spelletjes

vroegâh



Een link naar onze trouwfoto's en het bijzondere verhaal over de medaille

Een link naar m'n website waar heel veel te vinden is: lesjes voor beginners duizenden plaatjes downloads familiefoto's een nieuwspagina de Border Terrier
en nog veel meer...

M'n website: http://www.tanteloe.nl/



________________
Van toen...
________________
________________
Naar nu...
KLIK OP
DEZE BANNER...
www.een.nl
________________
Klik op 't plaatje
________________
Klik op 't plaatje
________________

________________

________________

Lichtje voor Ferdinand
Lichtje voor Hannie
Lichtje voor Riet
Lichtje voor Paul
________________

Steek hier zelf een kaarsje op
________________


Geef deze door aan iedereen die 'm gebruiken kan
________________

E-mailadres:
leoniedehaan@gmail.com

Ik reageer niet elke dag.
Helaas kan ik geen vragen meer beantwoorden vanwege de grote toevloed aan verzoeken.
Ik hoop op jullie begrip.
________________


Kaartje trekken? Klik op de kaart
________________
________________
De-Geeft-Goed-Gevoel-Knop

Klik op 't plaatje WorldWideBlessing!

________________


________________


Lekker radio luisteren...
________________



Neem 'm mee, zet 'm op je log

en geef het geluk door...
________________


Klik op 't plaatje
________________

________________